Skönt kvitto

I söndags fick jag äntligen sätta på mig nummerlappen igen då Grönklitt double polding hill race arrangerades av Lager 157, ett rullskidlopp på 13 km och dryga 380 höjdmeter. 

Blev ett fint startfält och även bra fart från början uppför den långa backen. Mitt mål för dagen var att utmana mig själv mentalt och bryta några spärrar… 

Jag låg med bra inför den sista stigningen upp mot toppstugan och där fick jag verkligen chansen att göra slag i saken. Kände mig rejält trött, men lyckades klämma ut det sista och kunde rulla över mållinjen som förste man. 

Känns som en stor lättnad efter en försäsong som även i år varit kantad av några för många motgångar. Tar nu med mig detta resultat och hoppas på en givande sensommar och höst. 

Testade nya X-Kross brillorna!

Kommentera

