Sista racet

Då var säsongen över efter sista racet i Ylläs-Levi på 67 km. En riktigt fin tävling i fin terräng men tyvärr för min del med en form som kunde varit bättre. Till slut i mål på en 69:e plats…

Känns ändå skönt att avsluta säsongen som får summeras med en del strul. Visserligen var det på väg åt rätt håll innan Vasaloppet men det grusades tyvärr i en rejäl förkylning två veckor innan. Efter Birkebeinerrennet var jag på väg tillbaka igen men återigen en sjukdom med feber, magproblem och förkylning gjorde att det blev svårt att avsluta på annat sätt än det blev.

Detta var också den sista tävlingen för Team Tynell då Rikard nu gjort sin sista säsong och teamet läggs ned. Jag är otroligt tacksam för att jag fick chansen att köra för teamet och fortsätta min satsning efter det tvära slutet i Team Santander. Ett mer familjärt men ändå proffsigt upplägg får man leta efter!

Nu blir det semester en vända framöver och se till att huset blir inflyttningsklart!

Skid- och vårhälsningar Jens

Lämna en kommentar