Kajak och simning

En vecka sedan hemkomsten från läger och jag har hunnit med en liten lätt förkylning. Dessutom har jag hämtat min nyinköpta surfski från Kajaktiv i Dala-Floda. Vilket utbud de har i den butiken, häftigt! Eftersom jag inte kan belasta foten fullt ut så behöver jag komplettera träningen och framförallt överkroppsträningen med annat än rullskidor. Därmed kommer kajak att bli ett bra komplement! 

Testade min första tur i Gänsen i Järna under rejält blåsiga förhållanden och vitvågor, inte ofta man stöter på det här hemma. Det resulterade i ett antal tipp och bad i den vingliga långa båten! Men med bättre väder fungerade det bättre under gårdagen! 


Så nu är jag alltså redo inför Vansbrosimningen imorrn 😄. Tänkte att jag simmar och ser hur det går, körde första simpasset igår så nu är jag igång, blir en rolig upplevelse och troligtvis tufft att slå min tid från 2011 på 39.33. Men i mål ska jag! 

Jens

Lämna en kommentar