Inkastad i sprintrace

Igår var jag ute på ett långpass hemma då jag fick ett samtal där de behövde ersättare till en rullskidsprint i Trysil. En rolig liten tävling över två heat på en 600 m slinga, 4 och 6 varv i klassisk stil. Mycket publik och en folkfest under sommarskidskolan som pågår där med 200 barn på skidläger. Jag tog mig till final och ett bra startfält med många sprintkanoner. Jag chansade och körde på andra varvet för att försöka få lucka men det var ju bara dumt på den banan. Ett bra pass dock och Myran Steen vann före Thomas och Even Northug. 


För övrigt har jag kommit igång med träningen igen efter att jag åkt på hörselgångsinflammation! Aldrig tidigare haft men det är inget att rekommendera. En enorm smärta och det sattes in antibiotika direkt och jag fick använda alvedon dygnet runt för att stå ut. Men efter fyra dagar då inget hjälpte fick jag åka in akut och få det rensat och en pinne i örat med desinfektion. Då vände det ganska snabbt och har nu blivit bra igen. Så inte något bra flyt i träningen hittills i sommar men det finns tid att jobba på än in mot vintern! 

Jens

Lämna en kommentar