Bra test

Äntligen var det dags för en rullskidtävling igen och denna gång Bessemerrullen på 53 km i Högbo. En tävling som lockade många långloppsåkare och det är alltid bra att få en tävling med nummerlapp på bröstet, det blir alltid lite mer allvar då! Tempot var väldigt varierande med många ryck av framförallt Rikard Tynell och däremellan lugnt tempo då det var svårt för någon att komma loss från klungan på ca 10 man. Loppet gick i fin terräng runt området i Högbo och vidare till Valbo och tillbaka och på slutet var det bara att invänta körning på sista kilometrarna. Jag låg först in på rullskidbanan och ryckte med 500 meter kvar och fick en lucka till mål. Oscar Kardin och Bob Impola var 2:a och 3:a. Skönt att det svarade så bra idag skönt efter allt strul som varit att äntligen kunna köra för fullt igen! 
För övrigt är det fullt upp hemma och några nätter med lite sämre sömn. Det är ju så nya vardagen som tvåbarnsförälder ser ut innan vi kommer in i det. Men annars är det så mysigt och Lilly är en mycket stolt storasyster! I hallen står nu inte mindre än tre barnvagnar…! och saker och ting tar lite längre tid och måste planeras. 

Träningen går förvånansvärt bra trots allt och jag har nu även börjat lära mig hur foten fungerar. Oftast kan jag gå på för fullt en dag för att nästa få avlasta med paddling eller cykel. Nästa läger för mig blir Val Senales och glaciärskidåkning i oktober. Fram tills dess blir jag på hemmaplan och står därmed över lägret de andra kör på Mallorca. Så i år blir det ingen cykeltur på Mallis som ska sätta stopp 😀


Jens

Lämna en kommentar