På snö

Äntligen är jag åter på snö och även om det hann till att bli en del åkning i vinter så var detta första gången med fäste under skidorna sedan april 2015! Sista tiden har foten fungerat så bra att jag kunnat köra fler pass med benen på rullskidor istället för att bara staka. Men idag fungerade det bra även på snö och det känns så skönt att äntligen få testa på riktigt! 

Jag och Gabriel Stegmayr har åkt till Torsby över dagen för att köra två pass i tunneln och det blir ett litet test för att se hur foten reagerar. Den 19:e oktober drar vi på nästa läger i Val Senales där det blir glaciärskidåkning på hög höjd. Har haft en bra period med träning sista veckorna och fått viktig kontinuitet i träningen, detta då man precis blivit tvåbarnsfar! Den träningen man kör blir än mer effektiv och körde igår ett test på stakmaskin där jag mosade mina tider från i maj, det bådar gott 👍 

Skidhälsningar Jens

Lämna en kommentar