Oj så fint!

Så var det dags för snöläger och denna gång på glaciär i Val Senales, Italien. Efter en lång resa under gårdagen och mestadels regn så blev det däremot en fantastisk dag på glaciären idag! Kallföre och sol och det var härligt att spänna på sig skidorna igen. Fungerade bra med foten så länge jag höll igång men känner efteråt att man får igen det. Körde idag klassiskt med fäste vilket jag inte gjort utomhus sedan april 2015! Tanken är att köra så mycket det går på snö och anpassa eftermiddagspassen till det som fungerar, cykeln är med och här finns backar 😀

Det var senast exakt två år sedan jag var på plats här och gick då i väntans tider på Lilly. Nu är man helt plötsligt tvåbarnsfar och det känns lite jobbigt att lämna de små krabaterna där hemma. Men som vi sa innan jag åkte, Anna skulle jobba hemma och jag skulle på semester 😀

Höjden känns av här och första dygnet springer man på toaletten hela tiden. Vätskeproduktionen kommer igång på höjd och det är viktigt att fylla på depåerna. På eftermiddagen blir det cykel för min del då de andra åker rullskidor.


Skidhälsningar Jens

Lämna en kommentar