Tuffare tider

Som jag skrev tidigare, småbarnslivet är så mycket mer än solskenspromenader, kramar och familjeutflykter… 

   
    
   
Dessa bilder talar en del… 

Dagar då man är hyfsat pigg orkar man skratta åt allt som hinner hända då man vänder ryggen till… Andra dagar, vill man bara gråta… 

Slutet av förra veckan var en sådan… 

Nilla har haft en period med magknip och kvällar då hon varit otröstlig, lägg där till en mycket levnadsglad och upptäckande storasyster, nätter med dålig sömn och ni har en mamma vars kropp skriker efter återhämtning. Efter tidigare utbrändhet hjälper nu min kropp mig att dra i handbromsen innan det är för sent. Natten till måndag slutade i feberfrossa och huvudvärk! Och på onsdagen skulle Jens åka iväg på läger… 

Som tur är har vi världens bästa föräldrar som alltid ställer upp när det behövs❤️ Så nu har jag haft nattgäster som kl 5 kommit och hämtat en mätt och pigg Nilla, som kl 8 aktiverat en busig Lilly och som sevat med mat! Tusen tack Kjell & Inger!

Idag kom mamma och hämtade Lilly på morgonen. Med endast en sovande Nilla här hemma har jag nu kommit igenom tvättkorgen och snart ska jag göra som Nilla, sova☺️  

 Jens förresten, han får ni nog höra från lite senare idag. Så glad för hans skull, som ska få spendera över en vecka på snö, med det bästa teamet! Han är verkligen värd dagar på glaciär, trevligt sällskap och inte minst nätter av god sömn och energipåfyllnad! 

Kram / en trött men tacksam mamma

En reaktion på ”Tuffare tider

  1. Eva

    Oj, oj! Ärligt men samtidigt härligt! Kul att du visar båda sidor av mammalivet. Jag tycker mig känna igen en burk med silvrigt lock…….

    Gilla

Lämna en kommentar